-->

17.7.06

Článek: "Using Activity Theory to Design Constructivist Online Learning Environments for Higher Order Thinking: A Retrospective Analysis"

Abstract: This paper examined a particular online learning activity, embedded within a computer supported collaborative learning (CSCL) environment incorporated as part of the larger context of participation in a unique national agricultural leadership development program. Process outcomes such as a high level of collaboration and active peer facilitation as well as demonstration by participants of a variety of holistic thinking skills were observed via a transcript analysis of online interactions. This led to speculations that the particular design features embedded within the context of the online collaborative issues analysis project (IAP), were thought to clearly reflect a constructivist approach. Methods to confirm this included evaluating the learning activity in light of nine characteristics of an authentic task in CSCL environments, and using activity theory as a conceptual framework with which to further examine the extent to which the IAP reflected the values and principles of a constructivist online learning environment.

Résumé: Cet article se penche sur une activité particulière d'apprentissage en ligne, intégrée dans un environnement d'apprentissage coopératif informatisé (CSCL), lui-même inscrit dans un contexte plus large de participation à un programme national de perfectionnement en leadership agricole. L'analyse de la transcription des interactions en ligne a permis d'étudier les résultats de ce processus, tels que le niveau élevé de collaboration et la facilitation active des pairs, ainsi que les capacités de raisonnement global dont ont fait preuve les participants. Ces résultats ont mené à des spéculations, selon lesquelles les caractéristiques particulières de ce concept, intégrées dans le contexte d'un projet d'analyse de questions (IAP) coopératif en ligne, reflèteraient clairement une approche constructiviste. Parmi les méthodes confirmant ce fait, l'évaluation de l'activité d'apprentissage en fonction des neuf caractéristiques d'une tâche authentique dans les environnements CSCL et l'utilisation de la théorie de pédagogie active comme cadre conceptuel servant à une analyse plus poussée du degré auquel l'IAP reflète les valeurs et les principes d'un environnement d'apprentissage constructiviste en ligne.

Celý článek najdete zde

O autorovi:
Dirk Morrison is an Associate Professor with the Extension Division, University of Saskatchewan. He is a member of the Centre for Distributed Learning and the Instructional Design Group. His research interests include, among others, investigating factors influencing the facilitation of higher order thinking skills in online learning environments. He can be reached at Dirk.Morrison@usask.ca.
 

Žádné komentáře: